10 motive surprinzătoare pentru care iei în greutate

//10 motive surprinzătoare pentru care iei în greutate

slabire-rapida

Creșterea neintenționată a greutății nu este o problemă de luat în derâdere, principalele cauze ale acesteia fiind chiar surprinzătoare. Din fericire, există modalități de reducere a kilogramelor în plus, indiferent de cauze.

Slăbirea rapidă nu se face, însă, așteptând, ci cu puțin efort și aici facem referire la exercițiile fizice și alimentația, două dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să țineți cont. Dar pentru a știi ce anume trebuie să faceți pentru a slăbi, trebuie să conștientizați motivele pentru care luați în greutate.

GLANDA TIROIDĂ ESTE LENTĂ

Tiroida, o glandă prezentă în gât care se găsește sub mărul lui Adam, reglementează o gamă largă de funcții corporale, inclusiv metabolismul. Dar, uneori, din diverse motive, tiroida poate deveni hipoactivă și conduce la afecțiunea numită hipotiroidism. Care este unul dintre multiplele simptome ale afecțiunii? Ați ghicit, luarea în greutate. Cea mai gravă parte este faptul că boala se dezvoltă adesea încet astfel încât mulți oameni nu observă simptomele până când nu încep să se îngrașe foarte rău.

PREA MULTE ALIMENTE SĂNĂTOASE CONSUMATE

Consumul în exces a alimentelor sănătoase poate duce la o creștere în greutate. Multe alimente nutritive precum avocado, fulgii de ovăz, quinoa, ciocolata neagră, nucile și untul de arahide pot avea acest efect negativ dacă sunt consumate în cantități mari.

DESHIDRATAREA

Deshidratarea joacă un rol important în luarea în greutate deoarece în acele momente corpul conservă apă pentru funcțiile vitale ale organismului, fapt ce duce la reținerea apei și la un număr mai mare de kilograme. Apa ne dă energie și ne ajută să menținem temperatura corpului, dar și să ne simțim sătuli.

DEPRESIA

Indirect, depresia reprezintă una dintre cauzele care duce la excesul de greutate. Această afecțiune este însoțită, de cele mai multe ori, de lipsa poftei de mâncare. Anumite antidepresive, însă, vă pot provoca pofte alimentare, în special pentru carbohidrați, iar unele cresc apetitul. Totodată, acestea vă pot afecta și metabolismul.

EVITAREA CÂNTĂRIRII

Cu toții știm vorba „ce nu știi nu te poate răni”. Ce nu știm este faptul că reprezintă una dintre cele mai rele lucruri în ceea ce privește slăbirea rapidă. Chiar și așa, atunci când vorbim despre pierderea în greutate, ignoranța ar putea fi chiar motivul din spatele kilogramelor în plus.

OBSESIA PENTRU MERSUL PE BICICLETĂ ÎN ACEST SENS

Nu există nicio îndoială asupra faptului că efortul fizic este un factor important în procesul de slăbire rapidă, dar gândul asupra viitoarelor sesiuni de transpirație pot face dificil acest lucru. De ce? Pentru că, din cauza substanțelor eliminate prin transpirație, creierul va cere mai multe calorii pentru a face rost de energie, iar voi îl veți asculta pentru că vă gândiți că oricum veți da jos tot ceea ce ați eliminat în sesiunile următoare de efort fizic. La un moment dat acest lucru va scăpa de sub control, iar acest exercițiu fizic nu va mai avea niciun efect.

STAȚI TREJI PÂNĂ TÂRZIU

Mâncați sănătos și faceți exerciții fizice regulat însă aproape toate eforturile de slăbire rapidă dau greș dintr-un anumit motiv simplu: adormiți la ore târzii în noapte. Lipsa de somn poate duce la creșterea nivelului gherlinului, hormonul foamei, și la scăderea nivelului leptinei, hormonul sațietății. Potrivit specialiștilor, în momentele în care suntem obosiți, creierul nostru răspunde mai puternic la alimentele nesănătoase și are o capacitate mai mică de a controla porția.

STRESUL

Cortizolul, hormonul eliberat atunci când corpul nostru este stresat, determină relocarea trigliceridelor la celulele adipoase viscerale, crescând astfel depozitarea grăsimilor abdominale. Nivelul crescut al cortizolului determină, de asemenea, o creștere a glicemiei, în timp ce suprimă efectele insulinei, ducând la senzații permanente de foame și poate duce la supraalimentarea. În plus, toate această glucoză sanguină neutilizată este, în cele din urmă, stocată ca grăsime corporală.

CONSUMUL UNEI CANTITĂȚI MICI DE PROTEINE

Consumul suficient de proteine este important din două motive: se digeră mai încet decât carbohidrații rafinați, sunt sățioase și elimină supraalimentarea. De asemenea, proteinele ajută la menținerea masei musculare. Dacă nu consumați suficiente proteine pentru a vă menține sănătatea musculară și celulară, corpul sfârșește prin ruperea mușchilor pentru a accesa substanțele nutritive de care are nevoie, acest lucru dând naștere unor probleme. Masele musculare mai mici înseamnă un metabolism mai lent, care, în timp, poate provoca creșterea în greutate.

MEDICAMENTAȚIA

Unele medicamente stimulează apetitul sau încetinesc metabolismul organismului. Altele cauzează retenție de lichide sau suficientă somnolență pentru a reduce activitatea fizică, ceea ce poate duce la creșterea în greutate.

Slăbirea rapidă se poate face atât printr-o alimentație controlată și prin exerciții fizice, cat și cu ajutorul chirurgiei bariatrice dacă celelalte opțiuni nu au generat un rezultat pozitiv. În acest sens, echipa de medici Health360 specializați în Obezitate 360 vă stă oricând la dispoziție și poate fi contactată aici.

2019-02-13T19:08:31+00:00